Show Menu

Кои са полезните и кои са вредните храни за здрави детски зъби? /част 1/

Кои са полезните и кои са вредните храни за здрави детски зъби? /част 1/
Запази час за консултация сега!
Стъпка
Loading
Запази час за видео консултация сега! Онлайн консултация

За да сте сугирни, че детето ви ще се радва на перфектни здрави зъби, то трябва да се погрижите както за спазването на стриктна устна хигиена, така и за хранителните навици на малчугана ви. Здравословното меню, включващи полезни за костите вещества е главен фактор за здрава и красива детска усмивка. Освен това правилната диета в ранните детски години действа като превантивна мярка срещу развитието на пародонтит и редица други заболявания както на венците, така и на самия зъб.

Подрастващите деца на възраст от 2 до 6 години се намират в период, в който се формират млечните зъбки, а в края на 6-тата година тепърва се появяват постоянните зъби. Ако при млечните зъбки има проблеми, които не бъдат отстранени навреме, то това може да увреди формиращите се под млечните постоянни зъби.

Детето се нуждае от храни, богати на минерали (калций, магнезий, селен), наполезни мазнини и мастноразтворими витамини, които подпомагат усвояването на минералите.

Ако позволявате на малчугана си, да си похапва в тази възраст много захарни изделия, то това най-вероятно ще доведе до деминерализация на тъканите в организма. По този начин в устната кухина ще бъде по-лесно да се създаде киселинна среда, която разяжда зъбния емайл, води до развитието на кариеси, а понякога и на много сериозни инфекции, като пародонтит.

Предлагаме ви 5 изключително важни храни, които да включите в менюто на детето в този период:

  • Мляко и млечни продукти – тези храни винаги са били най-добрия източник на калций в организма. Уверете се, че детето ви яде по чаша кисело мляко на ден за сутрешна или следобедна закуска. За още по-добър ефект, добавяйте към него 1 - 2 лъжици сусамов тахан, който също е богат на калций.
  • Зелени и зеленолистни зеленчуци – малко са децата, които обичат зелените храни, но трябва да знаете, че тези храни са едни от най-богатите на калций и витамини, растения. Те са полезни и за зъбите, и за венците, намаляват вероятността от развиване на пародонтит и имат свойството да зашитават целия организъм. Затова по един или друг начин, трябва да ги „вмъквате“ в менюто на мъника си. Добра идея е да ги пасирате на супички и смутита.
  • Костни бульони – тази напитка е изпозлвана от поколенията преди нас, но в наши дни не е често срещана в менюто. При правилно приготвяне на костен бульон се извличат всички алкални елементи от използваните кости, включително калций, магнезий, желязо, селен и колаген. Освен, че ще осигури здрави зъби и кости, но и ще гарантира по-стабилен имунитет на вашето дете.
  • Ядки и тахани – семена, ядки и различни масла/тахани, които се правят от тях, доставят допълнителен калций на малчугана. Добавянето на лъжица бадемово масло или сусамов тахан към чаша кисело мляко, шейк или просто намзан на филийка, е идеална вкусна и поелзна комбинация за здравето на детските зъбки.
  • Свежи плодове и зеленчуци – освен витамини и ензими, пресните плодове съдържат много фибри, които помагта за изчистване на плаката, освежават зъбите и са естествена форма на орална хигиена. Сред най-полезните за зъбките плодове и зеленчуци са ябълките, морковите и целината.

Благодарение на здравословно и свежо меню, вие намалявате възможността от развитие на кариеси, пародонтит и същевременно калявате имунната система на детето. Вижте в следващия материал, кои храни вашето дете трябва да отбягва, за да запази здравео и белотата на усмивката си.

Вижте още
Назад към "Други"
Medical Dent

Дентален Център
MEDICAL DENT

1407 София,
бул. Джеймс Баучер 114

Open hours

Работно време

от Понеделник до Събота:
от 8:00 ч. до 18:00 ч.

При спешни случаи на ваше разположение има дежурен лекар.