Интервю с д-р Кирилов Smart Beauty Slow Dentistry

„ЗНАЕМ
КАК ДА СЕ ПАЗИМ И КАК ДА ПАЗИМ ВАС“ Д-р Бранимир Кирилов

Ако се
питате, какво е бъдещето на денталната медицина и услугите предлагани в този
сектор от момента на глобално променената действителност в годината белязана от
COVID-19, то най-точния отговор, който можем да ви
дадем се нарича
Slow Dentistry.

Глобално
течение е крайъгълния камък на формулата за успех в бъдеще, основаваща се на
защитата на пациентите. Тази така наречена бавна стоматология ще трансформира
практиката завинаги.

Разговаряме
с един от посланиците и изповядващи идеологията на течението за максимална
превенция и защита – д-р Бранимир Кирилов, специалист имплантолог и орален
хирург с над 20 годишен опит, създател на стоматологична клиника
MEDICAL
DENT.

  • S.B.: Д-р Кирилов, какво означава
    Slow Dentistry?

Д-р
Кирилов:
От момента, в който COVID-19 стана част от
нашата реалност, светът вече е и ще бъде различен. Стоматолозите са сред
професионалистите, които са изложени на най-висок риск. Време е да поемем по
един нов път, по-бавно, но по-сигурно. Да започнем да изпълняваме
професионалния си дълг по различен начин, където приоритетът ще е сигурността и
защитата, а времето отделено за това ще е водеща ценност. Течението Slow Dentistry проповядва
тази идеология. Всички ние трябва да помогнем за колективно изместване на
парадигмата.

Всеки един дентален специалист и дентална клиника
трябва да положат допълнителни усилия, за да защитят пациентите си. Изисква се
да се отдели нужното време преди и след посещение на всеки пациент за пълна и
детайлна дезинфекция на работното място. Инвестицията в това време никога до
сега не е била на фокус толкова силно.

Денталната бизнес среда трябва да се адаптира,
да следва новите и разширени изисквания, независимо, че тези мерки са реално за
сметка на икономическите резултати. Длъжни сме да бъдем отговорни и да направим
всичко, което е по силите ни да защитим пациентите си, това е наш морален дълг.

Времето инвестирано в дезинфекция преди и след
всеки един пациент, разбира се ще намали дневния човекопоток в денталните клиники,
но безопасността трябва да е приоритет.

Пациентите също имат роля тук. Важно е те да
се интересуват от използваните протоколи за дезинфекция. Ако те задават този
въпрос ще култивират пазар, който ще е защитен
от недоброжелателна практика.

  • S.B.: Д-р Кирилов, как MEDICAL
    DENT реагира на епидемичната ситуация и какви мерки взехте
    в тази нова за всички нас ситуация?

Д-р
Кирилов:
В MEDICAL
DENT винаги сме гледали изключително отговорно на темата
за стриктната здравна хигиена и безкомпромисна стерилност. Тези мерки не са
нещо ново или от скоро въведено при нас. В този смисъл за нашия екип това не е
трудна за спазване и изпълнение задача. Разбира се сега, изискванията са
завишени и има много допълнително въведени мерки. Клиниката ни винаги е била
единица мярка за висока хигиена, абсолютна стерилност и безупречни средства за
защита. Опасността, пред която епидемията COVID-19 ни изправи е ситуация, която вън от
съмнение е без прецедент и поставя в риск здравето на всеки гражданин. Това
налага абсолютно стриктно спазване на мерките срещу разпространяване на
заразата.

В същото време ние сме лечебно заведение и
държим дори и във време на криза да изпълняваме лекарския си дълг. Да се грижим
за нашите пациенти. Затова сега за нас е от първостепенно значение да
елиминираме всякакъв риск за тяхното здраве.

  • S.B.: Какви са
    допълнителните мерки, които предприехте?

Д-р
Кирилов:
Като допълнителна гаранция за здравето и
спокойствието на пациентите си, разработихме пакет от мерки за предпазване от
заразата. Той ще се прилага в клиниката до края на епидемията, а част от тях и
след това. Така всеки наш пациент ще знае при какви условия ще протече лечението
му. Но по-важното! Ще знае, че при нас е в безопасност.

Посещението на всеки пациент в MEDICAL DENT е в специално
обособен часови пояс. Разпределяме пациентите си в зависимост от това дали
попадат в групата с доказан риск от заразяване – възрастни хора и пациенти с
придружаващи заболявания. По този начин защитаваме най-уязвимите. Те влизат в
клиниката по един. Установяваме в кой часови пояс да запишем всеки чрез
телефонна анкета, преди всяко посещение.

При посещение изискваме да се попълни
декларация, че сте запознати с мерките за работа при извънредно положение в
страната, а специални информационни табла напомнят за симптомите на COVID-19 и
предпазните мерки срещу разпространeнието му.

Измерваме температурата на всеки пациент с
безконтактен термометър и още на входа получавате стерилна маска, която се маха
само по времето за самата манипулация.

Разбира се, подканяме пациентите да си измият
ръцете с дезинфектант или еднократна почистваща кърпичка и преди процедурата предоставяме
дезинфекционен разтвор, с който енергично да се изплакне устата. Това доказано
намалява концентрацията на вирусите.

В кабинет се допуска само по един пациент, а престоят
в чакалнята е сведен до минимум. Ако все пак се наложи, имаме грижата
пациентите да са поне на два метра разстояние един от друг.

Съветвам всички колеги да отстранят от
чакалнята си всички вестници, списания, играчки и други средства за забавление.
Всички те на този етап са потенциални източници на зараза.

Ние почистваме с дезинфектант пода и всички
повърхности, включително дръжките на вратите преди и след всяко посещение, а кабинетите се проветряват периодично. Въздухът допълнително денонощно е
пречистен със стерилизатори от най-висок клас.

  • S.B.: Как всички тези
    мерки ще се отразят на бизнеса при вас в чисто икономически план?

Д-р
Кирилов:
Зъболекарите ще са изправени пред трудната
дилема да оцелеят финансово или да осигурят общественото здраве. Страхувам се,
че много клиники и стоматологични практики биха се затруднили да практикуват
така наречената бавна стоматология, тъй като ще трябва да си позволят да
инвестират във време между пациентите. Това обаче не трябва да стои като въпрос
пред никой себеуважаващ се специалист. Отговорът трябва да е еднозначен и е
въпрос на морал и етика.

Често ме питат защо имаме различна ценова
политика и съпоставят цените ни с други участници на пазара. Философията на MEDICAL DENT винаги е била
да осигурим най-доброто обслужване, пълна гаранция за качество, безопасност и
максимален комфорт, адаптирайки се към индивидуалните нужди на всеки наш
пациент. Когато искаш да не правиш компромис с нито една част от тази верига и
да бъдеш безупречен в изпълнението на професионалния си дълг, тогава този
въпрос е излишен. Гордея се с работата ни през последните 20 години, а признанието
за нашия труд идва от всички верни на MEDICAL DENT пациенти не само в България, но и по
целия свят.

Моите прогнози са, че от тук нататък моделът при
избора на стоматологична клиника е променен завинаги и безопасността ще е новата
норма на поведение. Вярвам, че всички ние заедно можем да се справим с тази
непозната до момента ситуация. Все повече ще се убеждаваме, че както ние в MEDICAL DENT обичаме да
казваме – доверието се отплаща!

Свържи се с нас бързо и лесно!

Вярваме, че всеки зъб е сложен организъм и различните му проблеми изискват различни специалисти. 

Call Now Button